istraži smartworking

Sadržaj omogućuje Hrvatski Telekom

Biznis revolucija malih poduzetnika:

Ovo su pametna rješenja kojima smo unaprijedili naš posao i osvojili kupce

TAKSI PRIJEVOZNIK

Naši korisnici naviknuli su se sve obavljati mobitelom, zato smo mi non-stop online

Dva klika na mobitelu i nekoliko minuta kasnije taksi je pred zgradom. Kad dođete na željenu lokaciju, samo pozdravite i zalupite vratima jer je aplikacija već umjesto vas odradila plaćanje. Zahvaljujući ulaganju u tehnologiju, taksi prijevoznici pružaju nikad dostupniju i jednostavniju uslugu koja korisnicima štedi vrijeme i novac.

Danas sve funkcionira preko interneta, pa tako i naručivanje taksija. Za moju tvrtku radi više od 50 vozača koji su praktički non-stop na cesti i ni meni ni njima nipošto se ne smije dogoditi da budu nedostupni. Kvalitetna internetska veza preduvjet je obavljanja ovog posla i zadovoljstva korisnika - govori vlasnik jedne zagrebačke taksi službe.

Prijevoz taksijem jedna je od tradicionalnih usluga koja se potpuno promijenila digitalizacijom, a profitirali su korisnici, koji lakše nego ikada ugovaraju i plaćaju vožnju. Svaki od 50-ak vozača spomenute taksi tvrtke u automobilu ima tablet na koji mu stižu vožnje i na kojem ima navigaciju koja mu pomaže u lakšem snalaženju po manje poznatim zagrebačkim ulicama. Na tabletu su i podaci o korisniku, uključujući i broj mobitela kako bi ga vozač mogao kontaktirati pri dolasku na lokaciju.

Mušterijama je ponekad neobično vidjeti da koristimo tablete umjesto pametnih telefona, ali moji vozači ih obožavaju. To su uređaji s ekranom od osam inča, dakle nisu ogromni, nego su veliki otprilike kao ugrađena navigacija u skupim automobilima. A vozači na tom tabletu imaju ne samo navigaciju nego i sredstvo komunikacije s centralom i s klijentima jer se u njih mogu staviti SIM kartice pa funkcioniraju kao smartphone - kaže poduzetnik.

Osim toga, zahvaljujući potpunoj umreženosti svih vozača, vlasnik tvrtke u svakom trenutku ima savršen pregled: gdje se nalazi koje vozilo, ima li sada vožnju ili je slobodno, koliko je udaljeno od potencijalnih klijenata… To je posebno korisno kad zaprime narudžbu za više vozila odjednom jer onda nema stihijskog slanja vozača, nego se u samo nekoliko sekundi može vidjeti koji su slobodni taksiji najbliži te ih se pritiskom na jednu tipku šalje na lokaciju. K tome, i klijenti na svojim mobitelima vide točno gdje se nalazi taksi i koliko je udaljen od njih, pa su i vremena čekanja putnika značajno skraćena.

Preko aplikacije korisnici mogu i platiti vožnju, no zbog onih koji plaćaju gotovinom ili karticom, svaki vozač u autu uvijek mora imati i mini prijenosnu fiskalnu blagajnu kako bi svaka transakcija bila zabilježena i prijavljena Poreznoj upravi. Mini fiskalna blagajna omogućuje izdavanje svih vrsta računa, i to vrlo brzo, što je korisnicima jako važno. Uz mini fiskalnu blagajnu, vrijeme čekanja je minimalno jer je račun otisnut čim vožnja završi. Blagajna je idealna jer ju možete ponijeti sa sobom, brza je i pouzdana.

Mini fiskalna blagajna stalno je povezana s Poreznom, a čak i kad se veza prekine, bez problema može nastaviti izdavati račune, koji će se automatski dostaviti Poreznoj upravi čim se veza ponovno uspostavi. U jednom su uređaju, osim blagajne, i pisač i aplikacija, a usto su osigurani internetska veza te prihvat kartica.

I njemu je kao voditelju poslovanja prijeko potrebna savršena internetska veza kako bi u svakom trenutku mogao pristupiti poslovnim dokumentima u cloudu.

Ljetos sam, tijekom godišnjeg odmora na plaži, slagao raspored vožnje i pisao ugovore. Kad ste mali ili srednji poduzetnik, radno vrijeme vam je cijeli dan, tijekom cijele godine. Zato sa sobom uvijek imam mobitel, laptop i snažan mobilni internet na koji mogu spojiti druge uređaje. O tome kako ja organiziram posao u konačnici ovisi i zadovoljstvo naših klijenata, a tu nema kompromisa. Kvalitetna IT oprema, mobilni internet i fiskalna blagajna pomažu nam da budemo brzi, točni i pouzdani - zaključuje vlasnik male tvrtke.

KVARTOVSKI KAFIĆ

Pouzdan i brz internet gostima je jednako važan kao i najfinija kava

Dobar Wi-Fi, dobra fiskalna blagajna i videonadzor koji pokriva cijeli prostor najvažniji su nam u svakodnevnom poslovanju - govori suvlasnik kafića u Novom Zagrebu i jednog sezonskog ugostiteljskog objekta na moru.

Priznaje da nisu odmah bili svjesni koliko će im tehnološka oprema biti važna za rad. U zagrebačkom kafiću, koji su otvorili prije tri godine, imaju četvero zaposlenih i brojne goste različitog profila. Među njima ima susjeda koji u njihovu lokalu redovito piju kavu, ali i biznismena koji nerijetko upravo tamo dogovaraju svoje poslove.

Tiskani mediji čitaju se sve manje pa gosti, bez obzira na to što svakodnevno imamo ponudu dnevnih tiskovina, radije biraju listanje novina na webu, pregledavanje internetskih portala i društvenih mreža. Svaki gost ima svoje navike. Primjerice, freelanceru će biti vrlo važno da može pregledati i slati e-mailove, provjeriti neku informaciju… Kvartovska ekipa stalno dolazi kod nas gledati Ligu prvaka, a dok se na televizoru vrti jedna utakmica, ostale prate usporedo na svojim pametnim telefonima. Kažu mi da to ne bi mogli bez mog wirelessa, jer bi vrlo brzo potrošili svoje pakete internetskog prometa, a dosad se nije dogodilo da se netko požalio na brzinu interneta ili da mu puca veza - pojašnjava suvlasnik kafića.

Dakle, pouzdan bežični internet jednako je važan kao i odlična kava. Istina, netko će možda skidati filmove, ali bez interneta danas ne možete imati kafić.

A tome se, uostalom, može doskočiti i na druge načine, uz mini prekide interneta na nekoliko milisekundi, koje ostali korisnici neće ni osjetiti, a oni koji možda skidaju film shvatit će da im se ne isplati ni pokušavati. Osim toga, ako je internet spor, spora nam je i fiskalna blagajna - govori nam vlasnik ugostiteljskog obrta.

Fiskalna blagajna im je uvjet za poslovanje, pa je i kvalitetna mreža vrlo važna. Pucanje mreže gdje je bežični internet potencijalno izaziva puno problema. Naime, ako ne fiskaliziraju račun u roku od 48 sati, u prekršaju su. Ugostitelj s dugogodišnjim iskustvom potvrđuje da je posljednja generacija fiskalnih blagajni izvrsna jer su u jednom uređaju blagajna, pisač, internetska veza i aplikacija. Svi podaci pohranjuju se u cloudu, što pruža dodatnu sigurnost. Ako se dogode strujni udar, udar groma, poplava ili neka nezgoda, sve je u cloudu i tako su spašeni svi podaci koje treba slati Poreznoj upravi ili knjigovodstvenom servisu.

Također, možemo se spojiti bilo kada i bilo gdje na blagajnu i u nju unijeti, primjerice, novi artikl. Kako imamo kafić u Zagrebu i na moru, to nam uvelike olakšava posao. Ni mjesečna izvješća više ne moramo ispisivati. Sve je spremljeno i može se slati internetom. Jednako tako, ako dođe inspekcija, sve je tu, crno na bijelo - pojašnjava ugostitelj.

Videonadzor je, prema njegovu mišljenju, posebno važan jer podiže svijest zaposlenika o odgovornom ponašanju. S druge strane, doprinosi osjećaju sigurnosti gostiju. Kod videonadzora koji je odabrao posebno cijeni to što on sam nije morao imati nikakvih tehničkih predznanja, a svakodnevno korištenje je iznimno jednostavno.

VLASNIK APARTMANA

Ako nemate vrhunski bežični internet, bolje vam je da se i ne bavite turizmom

Ako nemate vrhunsku Wi-Fi mrežu, bolje vam je ni ne pokušavati baviti se turizmom - kaže iskreno privatni iznajmljivač koji posljednjih osam godina iznajmljuje turističke apartmane na Krku.

Počeo je s dva apartmana, a danas ih ima šest. Izazova je mnogo, a najveći je da se sav posao iznajmljivanja apartmana sabije u dva mjeseca špice turističke sezone. Posla ima i izvan sezone, ali manje. Gosti su uglavnom stranci.

I prije nego što dođu, većina ih zna sve o mojim apartmanima i usluzi jer su sve već pročitali i vidjeli na internetu. Odabrali smo snažnu vidljivost online, sa svim dobrim i lošim stranama koje idu s tim. Imamo vrhunske fotografije i video koji uključuje i snimke dronom, a prikazuju realnu udaljenost apartmana od plaže. Na svim servisima na kojima se oglašavam, otvoreno sam naveo sve što gosti mogu očekivati. Ako nemate Wi-Fi ili ga dodatno naplaćujete, možete se slikati - kaže ovaj turistički iznajmljivač.

Iako je gostima koji dolaze iz Europske unije od ukidanja roaminga znatno lakše jer im se internet ne naplaćuje dodatno, svi koriste Wi-Fi, kad god to mogu. Onima izvan EU, a tih je gostiju iz sezone u sezonu sve više, bežični internet jedan je od uvjeta za najam apartmana.

Često koriste Skype, društvene mreže ne treba više niti spominjati. Znači, Wi-Fi se koristi na razne načine, ali meni je važno da, osim velike brzine downloada, imam i dobru brzinu uploada, znači ne samo da se sadržaji mogu brzo učitati s interneta, nego i da se mogu brzo podići na internet, zbog društvenih mreža - objašnjava poduzetnik.

Njemu se iznimno korisnim pokazao i mobilni internet jer velik dio rezervacija i komunikacije s gostima obavlja putem pametnog telefona. Osim komunikacije s gostima, uvođenjem sustava eVisitor i sav posao obavezne prijave i odjave gostiju za iznajmljivače se iz turističkih ureda preselio u online informacijski sustav.

Nije više važno gdje se nalaziš, ja ni nemam neko mjesto za koje mogu reći da je moj ured. Kako ne živim u kući gdje su apartmani, uglavnom i nisam tamo, ali sam stalno dostupan. S laptopom, pametnim telefonom i mobilnim internetom mogu postaviti svoj ured gdje god me volja - kod kuće, u kafiću, na plaži ako treba. Otvorim kompjutor, pročitam sve mailove, pregledam nove komentare i upite. U sezoni nema toliko posla oko rezervacija jer smo uglavnom stalno popunjeni, ali izvan sezone je to svakodnevno bombardiranje. Domaći ljudi još najviše vole nazvati kada se raspituju za rezervaciju, ali stranci isključivo šalju mail ili poruku preko nekog od buking servisa. S nekima razmijenim i po deset mailova prije nego što se odluče na rezervaciju. A neki na kraju i odustanu, ali i to je posao. Inače, ljudi se često bune protiv njega, kažu da je kompliciran, ali ja volim koristiti Excel, bez tog programa bio bih izgubljen. U tablicama imam cjelovit pregled sezone - kada sam zauzet, kada sam slobodan, koje su cijene za koji datum - navodi.

Mobilni internet na pametnom telefonu, međutim, sve je važniji u svakodnevnom poslovanju. S većinom svojih gostiju komunicira preko neke od aplikacija za razmjenu poruka, kao što su WhatsApp i Viber, a izvan sezone, dok se dogovaraju rezervacije, na smartphoneu može pronaći sve što mu je potrebno. Pretprošle godine instalirao je videonadzor - naravno, ne u interijeru, nego za nadgledanje dvorišta i ulaznih vrata - i zasad je i više nego zadovoljan. Ne samo kvalitetom nadzora nego i jednostavnošću cijelog procesa instalacije.

I gosti se automatski osjećaju nekako sigurnije kada vide te kamere. Iskreno, nadzor je meni osobno nešto bez čega bih u sezoni i mogao, ali izvan sezone je spas. Naime, s video nadzorom imam non stop pogled na svoju imovinu - zaključuje iznajmljivač.

Istražite savjete za pametno poslovanje

Primijenite smartworking koncept u četiri glavna područja poslovanja

Evo kako podići produktivnost zaposlenih i timova

ISTRAŽITE

12 pametnih tehnoloških rješenja za male i srednje tvrtke

ISTRAŽITE

Primijenite smartworking koncept u četiri glavna područja poslovanja

Evo kako podići produktivnost zaposlenih i timova

ISTRAŽITE
1. Radno mjesto

Zahvaljujući internetu, laptopima, pametnim telefonima i aplikacijama koje nam na razne načine olakšavaju posao - radno mjesto današnjice više nije nužno vezano za određenu lokaciju. Raditi možemo iz bilo koje zemlje, s kauča ili iz aviona sve dok imamo kvalitetnu internetsku vezu i uređaj poput laptopa ili pametnog telefona. Uz Word, Excel i druge aplikacije koje nam pristup dokumentima omogućavaju bez obzira gdje se nalazili; s kolegama na projektima možemo raditi u realnom vremenu iako smo možda kilometrima daleko. Smartworking na taj način zaposlenicima omogućuje veću fleksibilnost u radu, racionalnije iskorištavanje vremena i bolju učinkovitost.

2. Tehnologija

Današnji biznis nezamisliv je bez interneta. Uz brzu i pouzdanu internetsku vezu, danas gotovo da nema granica po pitanju komunikacije i mogućnost za kolaboracijski rad. Cloud ili računarstvo u oblaku omogućuju da se poslovanje cijele tvrtke premjesti u virtualni prostor, gdje mu se može pristupiti iz bilo kojeg kutka planeta, s bilo kojeg uređaja. Softver poput Officea također pruža opciju zajedničkog rada na jednom te istom projektu u realnom vremenu. U praksi to znači da vi i vaš kolega, iako se nalazite na suprotnim krajevima grada, možete zajednički pripremati dokument u Wordu, Excelu ili PowerPoint prezentaciju, svatko na svojem računalu i u svojem prostoru.

3. Coworking

"Coworking" je koncept rada koji podrazumijeva da timovi imaju na raspolaganju infrastrukturu koja im omogućava da zajedno rade bilo kada, bilo gdje i na kojim god uređajima im odgovara. Takav rad „u cloudu“ omogućuje sinergiju koja značajno podiže kvalitetu rada i učinkovitost. Različita cloud tehnološka rješenja omogućuju im rad na istim dokumentima i projektima. Istovremeno, svi dokumenti i datoteke sigurno su pohranjeni budući da se stalno radi sigurnosni backup podataka. Osim što omogućuje bolje rezultate takav rad i značajno smanjuje troškova papira, pisača i sl.

4. Radni dan

Budući da se smartworking koncentrira isključivo na rezultate rada, i koncept radnog vremena je nešto što gubi smisao jer se u najvećoj mjeri prepušta zaposlenicima i njihovu osjećaju samokontrole, samoorganizacije i odgovornosti za rezultate. Međutim, prema mišljenju stručnjaka, ipak bi trebala postojati okvirna struktura radnog dana, koja se potom može prilagođavati prema potrebi. Ipak, u fokusu više nije duljina radnog vremena od, primjerice, osam sati, nego rezultati rada, što znači da su ključne produktivnost i efikasnost.

Saznajte više

12 pametnih tehnoloških rješenja za male i srednje tvrtke

Omogućuju rad bilo kad i bilo gdje, uz direktno smanjenje različitih troškova

ISTRAŽITE
1. Nova generacija prijenosnih računala

Bez kvalitetne informatičke opreme nema smartworkinga. Nova generacija prijenosnih računala u jednom potezu mogu se transformirati u tablet, omogućuju pisanje stylusom i ujedno se mogu spojiti na internet preko SIM kartica što omogućuje još veću neovisnost jer nije potrebna niti WiFi mreža.

2. Office 365

Softverski paket koji omogućuje da svi zaposleni koriste Word, PowerPoint i Excel na bilo kojem uređaju, uključujući i mobilne, a ujedno mogu zajednički raditi na istom projektu u realnom vremenu. Više osoba tako može raditi u jednom Word, Excel ili PowerPoint zadatku, istodobno ili prema vlastitom rasporedu.

3. Mobilni internet

Više nema poduzetnika koji može učinkovito obavljati posao izvan ureda bez brzog i pouzdanog pristupa internetu za laptop ili pametni telefon gdje god se nalazili. Paket s kojim sasvim sigurno neće morati razmišljati o razmjeni velikih datoteka bez dodatnih troškova je 100 GB mjesečno.

4. Cloud Storage

Omogućuje pristup svim dokumentima putem računala, tableta ili mobitela uz obaveznu internetsku vezu. Moguće je dijeliti velike dokumente s kolegama putem linka, uz osiguranu sigurnosnu kopiju svih dokumenata.

5. Video nadzor

Omogućuje nadzor poslovnih prostora. Sve lokacije mogu se nadgledati s jednog mjesta bez obzira na broj postavljenih kamera. Dobar sustav omogućuje postavljanje samo nekoliko do nekoliko stotina kamera. Iz kontrolne sobe moguće je glasovno upozoriti uljeze prije no što naprave štetu.

6. Fiskalna blagajna

Mali poduzetnici obveznici fiskalizacije s mini fiskalnim blagajnama mogu dobiti sve u jednom uređaju - blagajnu, pisač, internetsku vezu i aplikaciju. Ovisno o veličini tvrtke, postoje i maksi fiskalne blagajne te profesionalne blagajne koje omogućuju pouzdano i brzo izdavanje računa.

7. WiFi

Uz brzu i pouzdanu internetsku vezu koja bežično pokriva cijelu tvrtku dobiva se i podrška stručnjaka, održavanje sustava i njegova optimizacija. Prije same izgradnje sustava analiziraju se potrebe tvrtke kako ne bi bilo nepotrebnih troškova.

8. Upravljanje odnosa s klijentima

Ovaj prodajni i marketinški alat za upravljanje odnosima s klijentima omogućuje da se sve bitne informacije o klijentima pohrane u sustav i da se brojni radni zadaci automatiziraju. Sustav je dostupan bilo kada i s bilo kojeg uređaja te sadrži cjelovitu povijest klijenata.

9. Cloud server

Virtualni server na kojem su sigurno pohranjeni svi podaci, a pruža performanse identične fizičkom serveru. Podacima je moguće pristupiti putem računala, pametnog telefona ili tableta s bilo kojeg mjesta, a svi su smješteni u hrvatskom podatkovnom centru s visokom stabilnošću i brzinom pristupa. Svaki se dan radi sigurnosni backup podataka.

10. Cloud backup

Kontinuirana pohrana podataka koji se nalaze na različitim uređajima - stolnom ili prijenosnom računalu, virtualnim računalima, virtualnim serverima… U slučaju bilo kakve nepredviđene situacije kao što su požar ili poplava u tvrtki, svi poslovni podaci i dokumenti sigurno su pohranjeni i u svakom trenu dostupni za vraćanje kroz jednostavnu i automatiziranu pohranu sigurnosnih kopija.

11. Poslovni informacijski sustav (ERP)

Rješenje koje omogućava povezivanje poslovnih procesa i njihovu kontrolu u jedinstvenom sustavu: od nabave i fakturiranja do računovodstva, upravljanja plaćama i analitike. Maksimalno su pojednostavljeni poslovi kao što su izrada narudžbenica, fakture, knjižna odobrenja i terećenja, vođenje troškova, obračun PDV-a...

12. Cloud nadzor vozila

Jednostavan nadzor nad voznim parkom u svakom trenutku i s bilo koje lokacije. Cjelovito rješenje omogućuje informacije u realnom vremenu: gdje se određeno vozilo nalazi, koliko je kilometara i kojom brzinom prešlo, kojim se rutama kretalo te koristi li se izvan radnog vremena. Omogućuje uvid u detaljne troškove cestarine, goriva, servisa, registracije, putnih naloga...

Saznajte više
Saznajte više