Sadržaj omogućuje Hrvatski Telekom

Biznis revolucija malih poduzetnika:

Ovo su pametna rješenja kojima smo unaprijedili naš posao i osvojili kupce

KOZMETIČKI STUDIO

Narudžbe nam stižu WhatsAppom, a klijentice za vrijeme tretmana streamaju serije

Jeste li među onima koji ulazak u frizerski i kozmetički salon vide kao bijeg u oazu mira i tišine? Ili se ne skidate s mobitela koliko god to živciralo frizerku dok vas pokušava ošišati? Nemilice surfate zbog posla ili je tih sat vremena idealno da spojite ugodno s korisnim i provedete vrijeme na društvenim mrežama? Vlasnik zagrebačkog kozmetičkog studija otkriva nam da definitivno prevladava ovo drugo. Većina klijenata danas je cijelo vrijeme online, uglavnom zbog zabave, ponekad radi posla, a u posljednje vrijeme posebno je popularan streaming servisa za gledanje serija i filmova.

Sve klijentice imaju spremljenu lozinku našeg wirelessa pa se spoje čim kroče kroz vrata salona. Ponekad to znači da je istodobno desetak uređaja spojenih na Wi-Fi, koji mora biti pouzdan kako bi naše klijentice mogle surfati internetom, a mi raditi bez ikakvih teškoća - ističe vlasnik zagrebačkog kozmetičkog salona.

Svoj salon u Zagrebu otvorio je prije osam godina. Danas ima troje zaposlenih. U tih osam godina tehnologija je potpuno ušla u kozmetičke salone. Dogovori i narudžbe te sva ostala komunikacija s klijentima preselili su se na WhatsApp i Viber. Pametni telefon stalno je pokraj njega, a za poslovanje su mu nužni i prijenosno računalo te fiskalna blagajna. Kako bi svatko od zaposlenika sa svojeg laptopa mogao pristupiti društvenim mrežama preko kojih vode najveći dio oglašavanja i zajedničkim dokumentima u cloudu, nezaobilazna je bežična veza koja može podnijeti mnogobrojne spojene uređaje.

Tehnologija im je donijela velike promjene i u načinu organizacije poslovanja. Zahvaljujući poslovanju u cloudu, sustav naručivanja klijenata puno je jednostavniji i efikasniji, a može se obavljati s bilo kojeg mjesta, ne nužno u uredu. Jedino je potrebno pri ruci imati laptop ili pametni telefon te internetsku vezu. Fiskalizacijom je uvelike smanjena količina papirnate dokumentacije, sve se odmah automatski šalje u Poreznu upravu. Administrativni poslovi salona obavljaju se preko internog softvera za organizaciju poslovanja. Prije je bilo potrebno bezbroj stavki unositi ručno, a sada se sve to obavlja gotovo potpuno automatski.

Vrhunski Wi-Fi značajno je utjecao na moj posao. Klijentice mojeg kozmetičkog studija za vrijeme tretmana na streaming servisima gledaju omiljene serije. Te usluge gutaju goleme količine prometa, stoga je bilo veoma važno ne samo imati brzu internetsku vezu nego i da je dobro podešena. Prostor studija prilično je velik, zbog čega je valjalo postaviti više routera, a to se ne smije raditi stihijski jer onda nema željenog efekta - objašnjava nam vlasnik salona.

Primjerice, ako se više korisnika interneta u jednom trenutku grupira na određenom mjestu, može doći do zagušenja veze na toj poziciji dok je router na drugom kraju studija potpuno slobodan. Uz pomoć stručnjaka routeri su raspoređeni na idealnim lokacijama kako bi cijeli prostor bio optimalno pokriven signalom. Od klijenata je odlično prihvaćen i mini ured koji je organiziran u dijelu studija za one koji čekaju svoj termin i žele pročitati e-mailove ili samo surfati internetom na laptopu.

- Mini prijenosna fiskalna blagajna je alfa i omega svakome tko radi u industriji ljepote. Dio posla obavljamo i na terenu, a račun klijentu moramo izdati. Upravo to mi omogućuje prijenosna fiskalna blagajna - da mogu raditi bilo gdje poštujući zakon - kaže vlasnik salona.

Uz prijenosnu fiskalnu blagajnu ne mora se brinuti o troškovima ili dostupnosti mobilnog interneta. Čak i u slučaju da se prekine veza s Poreznom upravom, račune i dalje može izdavati, a oni joj se automatski šalju čim se veza ponovno uspostavi. U jednom je uređaju, osim blagajne, i pisač, uz osiguranu internetsku vezu, prihvat kartica te aplikaciju. Izuzev obavljanja kozmetičkih usluga u svojem salonu, ovaj mali poduzetnik podučava i druge, pa mu je prijeko potrebno računalo na kojem priprema i čuva prezentacije za predavanja.

U salonu imamo jedno stolno računalo kojim se svi koristimo za unos termina, naručivanje proizvoda i organizaciju smjena, no svatko od nas ima i vlastiti laptop koji nosi sa sobom na edukacije ili radionice - dodaje.

PROIZVOĐAČ NAMJEŠTAJA

Nacrte s klijentima mijenjamo u cloudu, a cijelo poslovanje je u jednoj aplikaciji

Građevinski sektor jedna je od djelatnosti najviše pogođenih dugogodišnjom krizom, a to se, očekivano, prelilo i na nas proizvođače namještaja. Ipak, oporavljamo se iako su nam u međuvremenu porasle cijene sirovina na globalnom tržištu, gdje Kina diktira trendove jer sve više proizvodi, pa više i kupuje.

Kako bismo uz sve to opstali i uspjeli, moramo raditi pametno te biti pouzdani i inovativni - objašnjava vlasnica malog biznisa proizvodnje namještaja.

U blizini Zagreba njezina je mala proizvodna hala. Petero je stalno zaposlenih, a još toliko vanjskih suradnika angažira se prema potrebi. Tvrtka je na tržištu već dvadeset godina, a poslovi se razlikuju - od proizvodnje namještaja za male kupce koji uređuju vlastiti stan ili kuću do većih projekata, među kojima je nedavno bio i jedan hotel. I njima je, kao i ostalim malim poduzetnicima, cilj povećati efikasnost i produktivnost, a pritom smanjiti troškove poslovanja, što im predstavlja svakodnevni izazov.

- Izazova je u našem poslu doista mnogo - od pronalaska kvalitetnih kadrova do toga kako biti konkurentan uz velike proizvođače namještaja. U svakodnevnom radu jednako nam je važno imati dobre strojeve i opremu za izradu namještaja, ali i vrhunski laptop koji možemo spojiti gdje god i kad god želimo. Kad dogovaramo projekte, važno je da klijentu možemo bilo gdje na terenu pokazati nacrt ili da zajedno radimo na prijedlogu nacrta i odmah unosimo izmjene - ističe poduzetnica.

Promjena koja je u posljednje vrijeme najviše utjecala na poslovanje definitivno je bila selidba u računalni oblak. Premještanjem poslovanja u cloud pojednostavljeni su svi administrativni poslovi - fakturiranje, nabava, predračuni, narudžbenice, vođenje troškova, obračun PDV-a… Svi ti zadaci dodatno su automatizirani uvođenjem sustava za planiranje poslovanja Pantheon, koji malim i srednjim tvrtkama omogućava kontrolu praktički cijelog biznisa u sklopu samo jedne aplikacije. Dodatna pogodnost je što toj aplikaciji mogu pristupiti na daljinu. Danas tako mogu puno lakše koordinirati rad različitih odjela unutar tvrtke: proizvodnja točno zna koliko fotelja ili stolaca treba prodaji trenutak nakon što prodajni predstavnici to unesu u sustav. Nadalje, poslovi poput naručivanja repromaterijala obavljaju se u samo nekoliko brzih koraka na računalu, a ne pregledavanjem debelih prospekata, obavljanjem brojnih telefonskih poziva i slanjem poruka faks-uređajem kao nekad.

Sada kad nam je cijeli sustav u cloudu, svi možemo pristupiti dokumentima putem računala, pametnog telefona ili tableta s bilo kojeg mjesta. Ujedno nam je jako važan i backup podataka, koji nam je garancija da su svi naši podaci, bilo da su vezani uz projekte ili uz poslovanje tvrtke, potpuno sigurni - priča vlasnica malog biznisa.

Prelazak u cloud značajno je smanjio i troškove za IT podršku, a tome u prilog išla je i nabava novih, identičnih prijenosnih računala za sve zaposlenike. Dakle, kakva god vrsta podrške ili eventualnog popravka je nužna, sada postoji samo jedna adresa kojoj se obraćaju. Uz sve promjene koje su unijeli, nedavno su uveli i suvremeni videonadzor kojim su uvelike smanjili troškove osiguranja. Naime, umjesto zaštitara koje su angažirali preko zaštitarske tvrtke te su fizički čuvali pogon, ipak su se odlučili na uvođenje modernog sustava videonadzora koji omogućuje efikasnu kontrolu svih prostora unutar tvrtke i izvan nje.

MALI TRGOVAC

Krađe i provale u trgovinama smanjili smo upola zahvaljujući video nadzoru

Krađe i provale apsolutno su nam najveći problem u poslovanju - otkriva jedan zagrebački poduzetnik, koji trenutno u Zagrebu i okolici ima 12 malih trgovina i kioska. Kvalitetan videonadzor stoga je jedno od najvažnijih pametnih rješenja koja posljednjih nekoliko godina koristi u svojem poslovanju. Provala i krađa, kaže, i dalje ima, ali znatno manje nego prije.

Sustav koji koristi takav je da ne zahtijeva informatičke stručnjake koji bi ga nadgledali i vrlo je jednostavan za implementaciju i upotrebu. Prije njegova postavljanja nije potrebna nikakva posebna infrastruktura. Kamere su raspoređene tako da, uz unutrašnjost trgovine, snimaju i skladište te vanjski prostor, a sve se lokacije nagledaju s jednog mjesta. Možda je najefikasnije to što se kamere mogu pratiti i putem pametnog telefona, u bilo kojem trenutku i s bilo kojeg mjesta.

Da bi nam sustav videonadzora dobro funkcionirao, potrebno je sedam do deset gigabajta internetskog prometa po prodajnom mjestu. Stručnjaci koji su postavljali videonadzor odmah su vodili računa o svemu, tako da sam zadovoljan rješenjima koja su doista pouzdana i jednostavna za korištenje tijekom 24 sata dnevno - priča zagrebački poduzetnik.

Fiskalizacija je, naravno, potpuno promijenila način poslovanja malih trgovaca. Prije svega, sva oprema potrebna za posao sada je u jednom uređaju: na jednom zaslonu na dodir su blagajna, printer, aplikacija za fiskalizaciju i internetski pristup. Čim se artikl očita i naplati, više ne treba razmišljati o papirologiji, sve se automatski šalje Poreznoj upravi.

Kada pak nešto treba provjeriti ili selektirati podatke o poslovanju, do svih potrebnih informacija dolazi se u samo dva koraka. Cijeli sustav dostupan je s bilo kojeg mjesta jer se svi relevantni podaci pohranjuju u cloudu. Osim toga, cijeli sustav postavljen je tako da se računi, čak i ako se internetska veza prekine, ne gube, nego su pohranjeni na sigurnom i čim se veza opet uspostavi, oni se fiskaliziraju i šalju.

Kod malih tvrtki kao što je moja, u kojima zaposlenici moraju imati pristup podacima kako bi kvalitetno upravljali narudžbama i zalihama, jako se puno koristi Office 365. U bilo kojem trenutku i s bilo koje platforme, svaki zaposlenik s dozvolom pristupa može pristupiti bazi podataka - ponudi, računima i otpremnicama - i izmijeniti što god treba. Za to nije potrebno imati ništa osim pametnog telefona s mobilnim internetom - kaže poduzetnik.

Iako je svu brigu o plaćama, porezima i ostalim obvezama prepustio svojem knjigovodstvenom servisu, važno mu je da svu dokumentaciju koja je vezana uz tridesetak zaposlenih može lako podijeliti putem cloud servisa, uz osiguranu sigurnosnu kopiju svih dokumenata. Naš vlasnik 12 malih trgovina priznaje da mu tehnologija nije jača strana, pa kad je održavanje i antivirusna zaštita računala u pitanju, svaki put pozove stručnjake.

Istražite savjete za pametno poslovanje

Primijenite smartworking koncept u četiri glavna područja poslovanja

Evo kako podići produktivnost zaposlenih i timova

ISTRAŽITE

12 pametnih tehnoloških rješenja za male i srednje tvrtke

ISTRAŽITE

Primijenite smartworking koncept u četiri glavna područja poslovanja

Evo kako podići produktivnost zaposlenih i timova

ISTRAŽITE
1. Radno mjesto

Zahvaljujući internetu, laptopima, pametnim telefonima i aplikacijama koje nam na razne načine olakšavaju posao - radno mjesto današnjice više nije nužno vezano za određenu lokaciju. Raditi možemo iz bilo koje zemlje, s kauča ili iz aviona sve dok imamo kvalitetnu internetsku vezu i uređaj poput laptopa ili pametnog telefona. Uz Word, Excel i druge aplikacije koje nam pristup dokumentima omogućavaju bez obzira gdje se nalazili; s kolegama na projektima možemo raditi u realnom vremenu iako smo možda kilometrima daleko. Smartworking na taj način zaposlenicima omogućuje veću fleksibilnost u radu, racionalnije iskorištavanje vremena i bolju učinkovitost.

2. Tehnologija

Današnji biznis nezamisliv je bez interneta. Uz brzu i pouzdanu internetsku vezu, danas gotovo da nema granica po pitanju komunikacije i mogućnost za kolaboracijski rad. Cloud ili računarstvo u oblaku omogućuju da se poslovanje cijele tvrtke premjesti u virtualni prostor, gdje mu se može pristupiti iz bilo kojeg kutka planeta, s bilo kojeg uređaja. Softver poput Officea također pruža opciju zajedničkog rada na jednom te istom projektu u realnom vremenu. U praksi to znači da vi i vaš kolega, iako se nalazite na suprotnim krajevima grada, možete zajednički pripremati dokument u Wordu, Excelu ili PowerPoint prezentaciju, svatko na svojem računalu i u svojem prostoru.

3. Coworking

"Coworking" je koncept rada koji podrazumijeva da timovi imaju na raspolaganju infrastrukturu koja im omogućava da zajedno rade bilo kada, bilo gdje i na kojim god uređajima im odgovara. Takav rad „u cloudu“ omogućuje sinergiju koja značajno podiže kvalitetu rada i učinkovitost. Različita cloud tehnološka rješenja omogućuju im rad na istim dokumentima i projektima. Istovremeno, svi dokumenti i datoteke sigurno su pohranjeni budući da se stalno radi sigurnosni backup podataka. Osim što omogućuje bolje rezultate takav rad i značajno smanjuje troškova papira, pisača i sl.

4. Radni dan

Budući da se smartworking koncentrira isključivo na rezultate rada, i koncept radnog vremena je nešto što gubi smisao jer se u najvećoj mjeri prepušta zaposlenicima i njihovu osjećaju samokontrole, samoorganizacije i odgovornosti za rezultate. Međutim, prema mišljenju stručnjaka, ipak bi trebala postojati okvirna struktura radnog dana, koja se potom može prilagođavati prema potrebi. Ipak, u fokusu više nije duljina radnog vremena od, primjerice, osam sati, nego rezultati rada, što znači da su ključne produktivnost i efikasnost.

Saznajte više

12 pametnih tehnoloških rješenja za male i srednje tvrtke

Omogućuju rad bilo kad i bilo gdje, uz direktno smanjenje različitih troškova

ISTRAŽITE
1. Nova generacija prijenosnih računala

Bez kvalitetne informatičke opreme nema smartworkinga. Nova generacija prijenosnih računala u jednom potezu mogu se transformirati u tablet, omogućuju pisanje stylusom i ujedno se mogu spojiti na internet preko SIM kartica što omogućuje još veću neovisnost jer nije potrebna niti WiFi mreža.

2. Office 365

Softverski paket koji omogućuje da svi zaposleni koriste Word, PowerPoint i Excel na bilo kojem uređaju, uključujući i mobilne, a ujedno mogu zajednički raditi na istom projektu u realnom vremenu. Više osoba tako može raditi u jednom Word, Excel ili PowerPoint zadatku, istodobno ili prema vlastitom rasporedu.

3. Mobilni internet

Više nema poduzetnika koji može učinkovito obavljati posao izvan ureda bez brzog i pouzdanog pristupa internetu za laptop ili pametni telefon gdje god se nalazili. Paket s kojim sasvim sigurno neće morati razmišljati o razmjeni velikih datoteka bez dodatnih troškova je 100 GB mjesečno.

4. Cloud Storage

Omogućuje pristup svim dokumentima putem računala, tableta ili mobitela uz obaveznu internetsku vezu. Moguće je dijeliti velike dokumente s kolegama putem linka, uz osiguranu sigurnosnu kopiju svih dokumenata.

5. Video nadzor

Omogućuje nadzor poslovnih prostora. Sve lokacije mogu se nadgledati s jednog mjesta bez obzira na broj postavljenih kamera. Dobar sustav omogućuje postavljanje samo nekoliko do nekoliko stotina kamera. Iz kontrolne sobe moguće je glasovno upozoriti uljeze prije no što naprave štetu.

6. Fiskalna blagajna

Mali poduzetnici obveznici fiskalizacije s mini fiskalnim blagajnama mogu dobiti sve u jednom uređaju - blagajnu, pisač, internetsku vezu i aplikaciju. Ovisno o veličini tvrtke, postoje i maksi fiskalne blagajne te profesionalne blagajne koje omogućuju pouzdano i brzo izdavanje računa.

7. WiFi

Uz brzu i pouzdanu internetsku vezu koja bežično pokriva cijelu tvrtku dobiva se i podrška stručnjaka, održavanje sustava i njegova optimizacija. Prije same izgradnje sustava analiziraju se potrebe tvrtke kako ne bi bilo nepotrebnih troškova.

8. Upravljanje odnosa s klijentima

Ovaj prodajni i marketinški alat za upravljanje odnosima s klijentima omogućuje da se sve bitne informacije o klijentima pohrane u sustav i da se brojni radni zadaci automatiziraju. Sustav je dostupan bilo kada i s bilo kojeg uređaja te sadrži cjelovitu povijest klijenata.

9. Cloud server

Virtualni server na kojem su sigurno pohranjeni svi podaci, a pruža performanse identične fizičkom serveru. Podacima je moguće pristupiti putem računala, pametnog telefona ili tableta s bilo kojeg mjesta, a svi su smješteni u hrvatskom podatkovnom centru s visokom stabilnošću i brzinom pristupa. Svaki se dan radi sigurnosni backup podataka.

10. Cloud backup

Kontinuirana pohrana podataka koji se nalaze na različitim uređajima - stolnom ili prijenosnom računalu, virtualnim računalima, virtualnim serverima… U slučaju bilo kakve nepredviđene situacije kao što su požar ili poplava u tvrtki, svi poslovni podaci i dokumenti sigurno su pohranjeni i u svakom trenu dostupni za vraćanje kroz jednostavnu i automatiziranu pohranu sigurnosnih kopija.

11. Poslovni informacijski sustav (ERP)

Rješenje koje omogućava povezivanje poslovnih procesa i njihovu kontrolu u jedinstvenom sustavu: od nabave i fakturiranja do računovodstva, upravljanja plaćama i analitike. Maksimalno su pojednostavljeni poslovi kao što su izrada narudžbenica, fakture, knjižna odobrenja i terećenja, vođenje troškova, obračun PDV-a...

12. Cloud nadzor vozila

Jednostavan nadzor nad voznim parkom u svakom trenutku i s bilo koje lokacije. Cjelovito rješenje omogućuje informacije u realnom vremenu: gdje se određeno vozilo nalazi, koliko je kilometara i kojom brzinom prešlo, kojim se rutama kretalo te koristi li se izvan radnog vremena. Omogućuje uvid u detaljne troškove cestarine, goriva, servisa, registracije, putnih naloga...

Saznajte više
Saznajte više