" />
SADRŽAJ OMOGUĆUJE RENAULT HRVATSKA

SAMO ZA HRABRE: OTKRIJTE KAKO JE IDEJA CROSSOVERA POSTALA NEZAOBILAZAN TREND

Spajanje nespojivog ili pak potpuno sličnog donijelo nam je genijalna rješenja u industriji automobila, hrani, modi, beauty industriji, uređenju interijera i komunikaciji.

01 UREĐENJE INTERIJERA
02 MODA
03 BEAUTY INDUSTRIJA
04 HRANA
05 KOMUNIKACIJA
06 AUTOMOBILSKA INDUSTRIJA

Sjedinjavanje nespojivog ili pak potpuno sličnog u novi jedinstveni proizvod potpuno novih karakteristika postao je jedan od dominantnih trendova u svakodnevnom životu. Danas komuniciramo svim multimedijskim alatima koji su nam dostupni ili tek s nekoliko emotikona, a u jedno jelo spajamo naizgled nespojive namirnice. Spajanje nespojivog najbolje je vidljivo u uređenju interijera i modi. Fuzija je ušla u sve segmente naših života, ali i među brendove među kojima se ističu predvodnici takvih trendova. Doznajte o kojim je brendovima riječ.

UREĐENJE INTERIJERA

Figurice leoparda u društvu kauča na kockice i antiknog lustera

Jeste li ikada ušli u prostor u kojem ništa nije bilo u skladu i vrištalo je tisućom boja, uzoraka i materijala, ali je sve skupa izgledalo baš onako 'wow'? To je „fuzijski stil” koji se u uređenju interijera smatra pravim „nasilnikom” jer pravila nema. Kombiniraju se stvari koje su potpuno suprotne – barem na prvi pogled. Trend se pojavio u 80-im godinama prošlog stoljeća i s godinama je postajao sve popularniji. Nazivaju ga i „Pokret 8“ jer je poznati dizajner unutarnjeg uređenja Filipinac Antonio Budji Layug odlučio okupiti kolege istomišljenike i napraviti potpuno novi dizajn namještaja u fuzijskom stilu.



Uzeli bi primjerice metalni okvir za stol, stavili na njega drvo i dekorirali ga školjkama – potpuno nespojivo i apsolutno prekrasno. Pokret je postao toliko uspješan da su hoteli diljem svijeta prihvatili ideju sparivanja nespojivog i počeli uređivati interijere uz pomoć „Pokreta 8“. Ključno je u tom stilu da onaj tko uređuje prostor prije svega ima puno ukusa. Fuzija se temelji na čistim emocijama i nema pravila, pa je stoga važno imati izvrsno oko. Bitno je i da u cijelom kaosu vlada određena harmonija. Boje, materijali, oblici, tekstura i struktura trebali bi stvoriti toplu, predivnu i udobnu kućnu atmosferu te bi stoga sve dekoracije trebale biti u istom stilu.



Fuzija bi se najbolje mogla opisati kao „organizirani nered“ u kojemu se eksperimentira s neobičnim dekoracijama, neočekivanim oblicima namještaja i novim materijalima. U dnevnu sobu postavite kauč kvadratnog uzorka, na pod tepih uzorka zebre, nadopunite prostor umjetnim figuricama leoparda i na zid okačite kip umjetnog fazana. Zvuči ludo, ali djeluje zbog dezena divlje životinje koji se kao tema provlači kroz cijelu prostoriju.



Bitno je i da su boje vesele i svijetle, a glavne su zelena, ružičasta, tirkizna, zlatna, crvena, žuta i narančasta. Iznimno je tanka granica između čistog kiča i genijalno uređenoga elegantnog interijera u fuziji pa prostor stoga ne bi smio biti prenatrpan.



No sve je drugo dopušteno – sparivanje drva, plastike i metala i puno, puno svjetla s pomoću svjetiljki, lustera, lampica ili svjećica… Kao i obavezni antikni komadi koji ponosno stoje pored najmodernijih stolica Phillipa Starcka. Zamislite to kao mjesto gdje bi živio milijarder Jay Gatsby iz romana F. Scotta Fitzgeralda – apsolutno neumjereno, pretjerano i iznad svega slobodno!

MODA

Čupave šlape nad kojima su se svi zgražali, sada se nose uz vruće hlačice i baloner

Nekada se nosio isti lak na rukama i nogama, a bilo je poželjno da i ruž bude u istom tonu. Cipele su trebale biti iste kao i torba, inače bi počinili ultimativni modni „grijeh“. Šlape se nipošto nisu nosile izvan kuće, a anatomske sandale nosili su samo oni koji morali zbog problema sa spuštenim stopalima. Da je netko zaspao na početku 2000-ih i probudio se u ljeto 2017-te doživio bi pravi “fashion” šok!



Šlapice s krznom u omiljenoj boji milenijske generacije – nježno ružičastoj – nose se na poderane traperice u kombinaciji s običnom bijelom majicom i dizajnerskom torbom. Molim? O, da!



Sve to možemo zahvaliti dizajnerici Phoebe Philo koja je za modnu kuću Celine izmislila dlakave natikače, koje su ujedno i jedan od najvećih modnih oksimorona jer obično ljeti ne želiš nositi obuću s krznom. Krivo!



Kad su se pojavile prije četiri godine na pisti, proglašene su najružnim cipelama u povijesti. Ravne, nezgrapne, ortopedske i napravljene od crne kože i plavog perja, odnosno krzna, izgledale su kao nešto što bi Shrek obuo nakon tuširanja. Uz sve to, koštaju gotovo pet tisuća kuna! Četiri godine kasnije za takvim su modelom poludjeli svi celebrityji – od Kendall Jenner i Gigi Hadid do Rihanne, koja je dizajnirala slične sandale za Pumu. Djevojke diljem svijeta nose nezgrapne natikače na sve moguće kombinacije – vruće hlačice, večernje duge haljine, balonere, na kavu, u izlazak i na dejtove. Plavi model Miu Miu sa perlama „Pearly Faux-Shearling Slides“ košta 950 dolara i toliko je popularan da ga često nema na „lageru” za naručiti. Ali kombinacija dlakavih natikača sa svih živim odjevnim predmetima naprosto funkcionira!



I Birkenstock ortopedske sandale danas se nose za izlazak - uz srebrne haljine i duge, prozračne suknje, a vruće hlačice i bermude nose se uz sakoe i štikle na posao. Za još jednu kombinaciju mislili smo da je nikada nećemo nositi – vodoravne i okomite pruge istodobno. Sada je jedino važno da ih sparimo pravilno – okomite nosite tamo gdje tijelo želite izduljiti i učiniti ga vizualno mršavijim, a vodoravne na mjestima koja želite naglasiti.



Muškarci su veći „ziheraši“ kad je u pitanju moda i nisu baš skloni eksperimentiranju, ali su i oni uskočili u modni kaos. Postoje naime, neka pravila koja olakšavaju odluke kako da, recimo u odijelu, izgledate „cool“, a ne uniformirano. Ako imate odijelo na crte, to ne znači da košulja i kravata moraju biti jednobojne. Bitno je da crte nisu iste veličine. Primjerice, košulja ima tanke linije, odijelo malo veće, a kravata najveće.



Boje se također sudaraju ove godine, ali kombinacije izgledaju fantastično. Victoria Beckham isfurala je trend kombiniranja baby plave sa žarko crvenom, kod Celine su smiješali tamno-ljubičastu i boju mente, a Bottega Veneta predlaže miks fuksije i ljubičasto-crvene. Treba imati samo malo hrabrosti i iskoračiti iz dosadnih crno-bijelih i uniformiranih kombinacija.

BEAUTY INDUSTRIJA

Multifunkcionalna dekorativna i preparativna kozmetika kao apsolutni „must”

Hrpa raznoraznih kozmetičkih preparata na umivaoniku i oko kade, postali su prošlost otkada je koncept crossovera osvojio i kozmetičku industriju. Šampon i regenerator u jednom proizvodu bili su tek početak revolucije svakodnevnog beauty režima koji nam je donio pregršt preparata koji nam štede vrijeme; čišćenje lica 3u1; rumenilo, sjenilo i ruž za usne u jednom proizvodu; puderi s hidratacijom, efektom liftinga, zaštitnim faktorom...



Multifunkcionalna dekorativna i preparativna kozmetika danas je apsolutni “must”, a ne nešto što bi bio tek hir. Žongliranje između karijere, obitelji, ljubavnog života i druženja s prijateljima oduzima gomilu vremena pa učinkovita i multifunkcionalna beauty rutina štedi i vrijeme i novac.



Agencija za istraživanje tržišta Kline provela je opsežnu svjetsku analizu 2016. godine o tome koje proizvode ljudi u Europi, Kini, SAD-u, Indiji, Japanu i Brazilu koriste za njegu lica i tijela te je otkriveno kako su multifunkcionalni proizvodi sve popularniji i prodaja se povećava. Ljudi više ne žele kupovati dva, tri ili pet proizvoda ako sve može odraditi samo jedan.



Jedan od najtraženijih i najvoljenijih proizvoda na svijeta je „8 Hour Cream“ Elizabeth Arden koja istovremeno njeguje, umiruje, omekšava i izglađuje suhu, ispucalu i oštećenu kožu. Pomaže kod ugriza insekata, njeguje usnice, smiruje opekline i daje koži fini “glow” - apsolutno nužno ako nosite kratke haljine.



„To je jedina stvar koju bih ponijela sa sobom na pusti otok“, izjavila je jednom prigodom glumica Jennifer Beals, a u hordu slavnih obožavateljica spadaju i Cate Blanchett, Gisele Bundchen, Chiara Mastroianni, Claudia Schiffer, Emma Thompson, Morgan Fairchild i Thandie Newton… Svijet je prošle godine potpuno zaludilo i kokosovo ulje koje može poslužiti kao losion za tijelo, njime se mogu mazati usnice ili raditi maske za kosu, ispirati zubi tzv. metodom „oil pulling“ u kojoj se ulje mućka 15 minuta u ustima, služi i za ublažavanje opeklina, a uspješan je borac i u borbi protiv sijedih vlasi – samo ga treba nanijeti na korijen kose.



U Narsu su osmislili i stick u boji koji služi kao rumenilo, highligther, sjenilo, sjajilo i ruž i uz njega gotovo da vam ništa više u ljetnim mjesecima nije ni potrebno.



Na to su mislili i kod njege kose pa se tako na tržištu može naći krema za kosu Alterna Caviar koja ima čak „10 u 1“ benefite kao što su hidratizacija, zaštita od pucanja, glatkoća, UV zaštita i oblikovanje… Vrijeme je previše dragocjeno da bismo u 21. stoljeću prali kosu, držali masku 15 minuta, nanosili losion na korijen pa tonik na tjeme i ulje na vrhove – želimo sve odjednom i da djeluje odmah.

HRANA

Što kažete na teleći obraz sa školjkama ili ćevape s humusom i čilijem?

Okusi i mirisi počeli su se miješati još prije puno stoljeća kad je krenula pomorska trgovina. Europljani su odjednom došli do začina kojima su mogli oplemeniti hranu i dati joj sasvim novu dimenziju pa fuzijska kuhinja (fusion cuisine) korijene zapravo vuče još od prije nekoliko stoljeća, iako to nitko tada nije tako nazivao.



Moderna se verzija rodila 1980-ih kad su chefovi Roy Yamaguchi i Wolfgang Puck namjerno počeli sparivati elemente nespojivih kuhinja iz različitih kultura, a najpopularnija je postala kombinacija Azije i Europe.



Salata s pilećim prsima i jagodama uz dodatak tajlandskoga ribljeg umaka i listića mente. Spring role u rižinu tijestu punjene avokadom i špekom, lukom i puretinom, piletinama s đumbirom, kurkumom i cimetom? Bilo je podosta pokušaja i pogrešaka, a danas je fuzija opet na vrhuncu popularnosti i sve je dopušteno. Takva je kuhinja osobito popularna kod mlade generacije koja je spremna na eksperimente i nije joj teško probati korejske tacose ili kimchi burger, kao ni američki sushi ili wasabi pire-krumpir.



Novozelandski chef Peter Gordon posvetio je život miješanju okusa različitih kultura i stalno želi ponovno otkrivati nove kombinacije. Dodaje sojin umak i kokosovo mlijeko slanim karamelama i miješa tradicionalne japanske ili marokanske specijalitete s talijanskim i francuskim pa je dobio neslužbeni nadimak „otac fuzije”. U njegovu restoranu u Londonu jede Madonna, a za znatiželjnike koji se ne boje probati primjerice juhu od kokosa s kozjim sirom i okruglicama od dimljenog lososa, kuha u pop-up restoranima diljem svijeta.



- Krenite od originalnog recepta i onda ga malo izokrenite, kao primjerice juhu od bundeve. Malo popržite luk i češnjak, prokuhajte bundevu i na kraju dodate vrhnje za kuhanje. Zašto ne biste dodali vrhnje od kokosa, popržili chilli papričice i ubacili hrskavi đumbir? Filozofija i način kuhanja su isti – samo ste izmijenili sastojke i od klasičnog jela dobili nešto potpuno novo. Isto tako sastojke prevedite u komponente. Želite istodobno i kiselost ili aromu? Za aromu koristite sok od limuna, limete ili limunsku travu. Ako želite dodatnu kiselost, upotrijebite mandarine, naranče i grejpfrut.



Želite možda jesti teleći obraz sa školjkama ili ćevape s humusom i čilijem? Spajanje nespojivoga u gastronomiji nema granica i taj uzbudljivi gastronomski koncept kuhinje gotovo da i nema pravila. Najnovija ludost spajanja? Mash-up jela. Dva potpuno različita jela spojena u jedno. Vani je iznimno popularan cronut ili crossover između krafne i croissanta. U Hrvatskoj su to ćebase (ćevapi i kobasice), ćevaprolls (ćevapčići u palačinki) i jedan klasik – pizza-burek. Probajte i dobar tek!

KOMUNIKACIJA

Jedan emotikon umjesto cijele rečenice

Za naše bake mobitel je bio vrhunac tehnologije, a slanje SMS-ova značilo je pravu revoluciju. Danas komuniciramo ne samo razgovarajući i pišući poruke, činimo to fotografijama, videima, gif-ovima, emotikonima… Generacija Y, svi oni rođeni od 1980. do 2000. godine koje sociolozi nazivaju i milenijskom generacijom, nema vremena za predugo tipkanje i sve što mogu kažu slikovno ili šalju snimke. I kad pomislite da više ništa ne mogu ubrzati, skratiti i pojednostaviti, oni riječ „ok“ svedu na „k“.



Današnja komunikacija, osim što se preselila na internet, značajno je šira i kompleksnija nego ikad prije. Prema podacima marketinškog sustava Infusionsoft, 90% milenijske generacije koristi društvene platforme kao što su Instagram, Snapchat, Twitter, Facebook, YouTube, Flickr ili Pinterest. Facebook je u ožujku 2017. imao 1,94 milijarde korisnika, a od lipnja ove godine ta brojka prelazi dvije milijarde. I nema naznake zaustavljanja jer se 20 milijuna ljudi diljem svijeta i dalje svakog mjeseca pridružuje popularnom „Fejsu“. Broj korisnika socijalnih mreža na globalnoj razini doseći će 2,5 milijarda do 2018. godine. Sve to znači puno bržu komunikaciju, ali i mnoge nove načine komunikacije koje društvene mreže, pametni telefoni i razne aplikacije omogućuju.



LMAO“, „OMG“ i „ROFL“ popraćeni sličicama ‘smajlića’ koji plaču od smijeha ili majmuna koji prekrivaju oči – danas je normalan način komunikacije mladih koji se izražavaju što je kraće i slikovitije moguće. Strah od kamere starijih generacija za njih je nepoznanica. Oni se rado sami snimaju i šalju snimke prijateljima, ponekad ih objavljuju i na YouTubeu. Brže je i lakše, zar ne?



Nove poruke danas su crossover između riječi, često onih skraćenih, emotikona, fotografija, audio i videosnimki te gif-ova. Iako nedovoljno upoznatima s tehnologijom može zazvučati kao totalni kaos, svi ti elementi mogu savršeno funkcionirati kao poruka koja u svega par elemenata govori jako puno. Emotikoni izražavaju mnogo bez suvišnih detalja, sažeti su i jezgroviti, kratki i zbijeni i njima se „prenose“ cijele rečenice. Samo jedan ili dva simbola dovoljni su da nešto nekome prenesemo, a Forbes predviđa kako će njihova popularnost u godinama koje dolaze samo dodatno rasti. Snimke i gif-ovi još su bogatiji - prenose kontekst, emocije i zvuk…



Ove je godine Facebook započeo trend kad je pustio u promet reakcije emotikona uz slavni „like“. Tako se sada pod nečiju izjavu, fotku, gif ili video mogu kliknuti srce, „wow“, žalosni i emotikon koji se smije, kao i onaj koji znači ljutnju. Očekuje se da će uskoro isto napraviti i konkurentske platforme, a način komunikacije mlađih generacija nastavit će se dalje razvijati u još kraće, brže, ali i jezgrovitije oblike. Do nekih novih emotikona i gif-ova, preostaje nam razvijati kreativnost i uživati u mogućnostima koje nam pruža crossover komunikacija – da s minimalnim naporom kažemo baš sve.

AUTOMOBILSKA INDUSTRIJA

Praktičnost i udobnost u „cool“ ambalaži

Najčešće nam automobil služi za vožnju po gradu, no htjeli biste i nešto jače za dulja putovanja, možda čak i džip za odlazak na nepristupačne lokacije ako vam se prohtije. Da ima puno mjesta u prtljažniku kad vam zatreba, da u automobil stane što više osoba, a da opet nije baš prevelik. Da je dizajnom privlačan i, naravno, da je siguran. Nemoguća misija, reklo bi se na prvu.



No srećom je koncept crossovera zahvatio i automobilsku industriju pa su kreativni proizvođači spojili najbolje od svih vrsta automobila u jedan auto - crossover SUV, odnosno planetarno popularni CUV.



Kombinacija sportskog vozila (SUV) i značajki osobnog vozila u jednom elegantnom proizvodu pruža sve: auto, kombi, džip, puno prostora, gradski auto, snažan motor i stil. Otkada se pojavio na tržištu, nema više potrebe za kompromisima i vaganjem što vam je važnije – veliki prtljažnik ili puno prostora u unutrašnjosti.



CUV u sebi savršeno spaja nespojivo: karakteristike terenca s udobnošću i dizajnom osobnog automobila. Istovremeno u njemu ima mjesta kao u mini vanu, a pri tom izgleda puno bolje. Postao je planetarno popularan zbog koncepta „sve u jednom“, ali i zbog pristupačne cijene, jedne od najvažnijih stavki pri kupnji vozila.



Crossoveri jako nalikuju SUV vozilima, ali su jeftiniji. Imaju lakšu šasiju i proizvode se bez okvira, a ulogu nosive strukture preuzima samonosiva nadgradnja, karoserija od čeličnog lima. Masa je vozila stoga znatno manja nego kod SUV terenca. CUV terenci često imaju samo prednji pogon s nižim prijenosnim otporima koji poboljšavaju performanse na asfaltu. Prednji pogon isto tako štedi na potrošnji goriva i smanjuje cijenu vozila. Crossover je među najtraženijim klasama na europskom tržištu i taj je segment automobila po prodaji pretekao godinama nedodirljivu kompaktnu klasu. Voziti crossover je kao da vozite pravog šminkera, koji je uz to puno udobniji od SUV vozila, a opet ima gomilu mjesta u prtljažniku. Veći je od osobnog automobila, ali manji (i ljepši) od terenca. Dovoljno je malen za grad, ali i snažan za duža putovanja. Unutrašnjost mu je toliko velika da se većina iznenadi prostranošću i udobnošću, a posebno činjenicom da u njega stane više ljudi nego u prosječan SUV. Malo troši, tih je i nudi sve, osim truckanja u vožnji. Koncept crossovera u automobilskoj je industriji napravio pravu revoluciju i podigao ljestvicu visoko. Očito u jednom automobilu možemo dobiti karakteristike svih ostalih, pa zašto se zadovoljiti samo nekima? CUV je genijalan primjer spajanja nespojivog – savršenog i praktičnog automobila, ali u jako „cool“ i fora pakiranju!

OTKRIJTE RENAULT MODELE S KOJIMA ĆETE SE IZDVOJITI IZ MASE NA GRADSKIM ULICAMA

Tražite li idealan crossover, Renault je različite segmente tržišta pokrio s tri modela – Captur, Kadjar i novo lansiranim Koleosom.

Captur, čije ime proizlazi iz latinskog glagola „carpere“ (brati) te izreke „carpe diem“ (iskoristi dan) idealan je gradski automobil u segmentu crossovera s kojim ćete se doista izdvojiti iz mase na gradskim ulicama. Novim, LED svjetlima u obliku slova „C“ novi Renault Captur privući će svačiju pozornost. Kadjar, čije je ime složenica imenice za terensko vozilo quad i francuskog glagola „jaillir“ (nenadano se pojaviti), sugerira neočekivanu pustolovinu u nepoznato. Zahvaljujući velikoj udaljenosti od tla u vožnji i trima načinima prijenosa – 4WD, 2WD s poboljšanim prianjanjem i 2WD – Renault Kadjar omogućuje vam da istražite nove obzore. Novi Renault Koleos plijeni pozornost. Atletski profil, robustan prednji kraj, svjetlosni potpis LED Pure Vision i utegnute linije naglašene kromom... Putujte sa samopouzdanjem.

SAZNAJTE VIŠE
Podijeli