Sadržaj omogućuje Hrvatski Telekom

Papirnati računi postaju prošlost, izračunajte odmah uštede prelaska na elektroničku razmjenu računa

Od 1. srpnja ove godine primjenjuje se novi zakon kojim elektronički računi postaju obvezni za sve sudionike javne nabave

Zagrebačka tvrtka sa 120 zaposlenih izda i pošalje oko 3700 računa godišnje, odnosno oko 310 računa mjesečno. Svi ti računi tiskaju se u najmanje dva primjerka, što znači da je u tom scenariju potrošeno najmanje 7400 papira. Uzmemo li prosječnu cijenu poštanske marke od oko tri kune i dodamo li tome i 3700 kuverti bez kojih se ne mogu poslati, dolazimo do troška od oko 14.000 kuna godišnje samo za slanje računa. U ovaj izračun nisu uključeni troškovi radnog vremena osobe koja sve to radi, preporučenog slanja računa ili opcija kurirske dostave, kao ni krivo otisnuti računi ili pogrešno ispisane kuverte. Takvih je svakodnevnih situacija u prosječnom uredu pregršt, samim time i troškova povezanih s njima, a ne treba zaboraviti ni štetan utjecaj koji prekomjerno tiskanje papira ima na okoliš.

“Najviše računa izdajemo krajem mjeseca i taj se posao nastavlja početkom idućeg mjeseca, pa je u tim trenutcima doista gužva s papirima. Dodajmo tome i ispisivanje gomile kuverti te organiziranje u uredu tko može otići u poštanski ured, jasno je da je riječ o danima i danima posla oko jednostavnog, a repetitivnog zadatka slanja računa”,
KOMENTIRA VLASNIK ZAGREBAČKE TVRTKE SA 120 ZAPOSLENIH.

Prvog dana srpnja ove godine u Hrvatskoj se počinje primjenjivati Zakon o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi, kojim elektronički računi postaju obvezni za sve sudionike javne nabave. Procjenjuje se da se uspostavom cjelovitog procesa elektroničke javne nabave u Hrvatskoj mogu ostvariti uštede od 6 do 13 posto ukupnog iznosa javne nabave, što je oko 2,5 milijardi kuna, dok je ušteda na razini EU veća od 400 milijardi eura.

Prelazak na slanje i primanje elektroničkih računa i ostale poslovne dokumentacije moguć je već danas, i to za sve tvrtke bez obzira na njihovu veličinu. Elektronička razmjena računa i drugih dokumenata u poslovnom se svijetu odvija putem platformi poput Electronic Data Interchange (EDI) Hrvatskog Telekoma koja, jednostavno rečeno, omogućava razmjenu e-dokumenata između poslovnih subjekata. Prelaskom na tu platformu smanjuje se mogućnost ljudske pogreške pri stvaranju dokumenata jer se dokumenti ne kreiraju ručno, kao i upotreba papira u svakodnevnoj komunikaciji, ali i količina dosadnih svakodnevnih zadataka vezanih uz “papirologiju”, što ionako uzima previše vremena. Razmjena dokumenata među tvrtkama puno je brža, ali i sigurnija zbog najviših sigurnosnih standarda u takvom prijenosu podataka. Nije zanemariva prednost ni to što ovakvi sustavi ubrzavaju naplate, s obzirom da rok za plaćanje počinje teći od trenutka primitka računa što je elektroničkim putem puno brže nego papirnatim.

“Velika je prednost i što se sva elektronička dokumentacija arhivira na još jedno mjesto pohrane, koje nije isključivo vaše računalo ili cloud, tako da ste i tu zaštićeni i sigurni”,
ISTIČE NAŠ SUGOVORNIK.

Prelazak na tu platformu i prije zakonskog roka ostavlja dojam inovativne, ekološki osviještene te progresivne tvrtke. Odmah je moguće i procijeniti uštede koje se ostvaruju na mjesečnoj i godišnjoj razini. Ako obje tvrtke koje razmjenjuju račune i ostalu dokumentaciju koriste platformu EDI Hrvatskog Telekoma, fiksna mjesečna naknada iznosi 39 kuna, uz trošak slanja dokumenta u iznosu od jedne kune. Primanje dokumenata se ne naplaćuje. Ako tvrtka koja prima dokumente koristi EDI sustav drugog pružatelja usluge, cijena po jednom poslanom dokumentu iznosi dvije kune. Za 300 kuna mjesečno u flat rate opciji moguće je jednom partneru slati neograničen broj dokumenata.

Pogledajte kalkulator i odmah izračunajte potencijalne uštede prelaskom na slanje elektroničkih računa. Izračun pokazuje da mali poduzetnik koji mjesečno običnom poštom pošalje 100 dokumenata, sada to u prosjeku plaća 450 kuna mjesečno. Prelaskom na elektroničku razmjenu dokumenata godišnje će uštedjeti oko 4200 kuna. Osim značajnih ušteda, prilikom slanja računa preko EDI platforme na račun se automatski ugrađuje aplikativni certifikat Financijske agencije (Fina) i vremenski žig kako bi taj račun bio pravovaljan. Time se smanjuje mogućnost fiktivnih odgoda plaćanja, odnosno bilo kakvog kupovanja vremena, jer korištenjem EDI sustava poslovni subjekti račune mogu ispostaviti u stvarnom vremenu, što uvelike olakšava posao pošiljatelju, ali i primatelju računa.

Pošiljatelj
dokumenta

Partner 1
na HT EDI platformi
200 dokumenata

Partner 2
na HT EDI platformi
700 dokumenata

Partner 2
nije na HT EDI platformi 200 dokumenata

Kako u šest koraka prijeći na elektronsko slanje računa

  • 1 Tvrtke koje mjesečno izdaju velik broj računa i dokumenata, mogu integrirati platformu EDI Hrvatskog Telekoma s poslovnim sustavom (ERP-om). Procesi se automatiziraju jer se dokumenti mogu slati i primati direktno iz ERP-a. Male i srednje tvrtke imaju na raspolaganju EDI portal kojim se mogu primati i slati dokumenti poslani putem EDI platforme. Zahtjev za aktiviranjem usluge EDI Hrvatskog Telekoma ili više informacija možete pronaći putem ovog linka.
  • 2 Nakon aktivacije korisničkog računa usluge EDI Hrvatskog Telekoma, za korištenje usluge potreban je samo pristup internetu.
  • 3 EDI uključuje: pristup HT EDI platformi, pristup korisničkom portalu za pregled računa, pristup portalu za slanje računa putem weba te pristup portalu za administraciju usluge, kao i besplatnu digitalnu arhivu u trajanju od godinu dana.
  • 4 Pošaljite svoj prvi elektronički račun: na internetskom portalu za slanje računa upišite tražene podatke. Račun se šalje pritiskom na gumb. Ako je HT EDI povezan s ERP-om, slanje računa/dokumenata odvija se na isti način kao i do sada.
  • 5 Aktivirajte notifikacije o primljenim ili poslanim dokumentima koje stižu na e-mail.
  • 6 Cijena usluge: primanje dokumenata se ne naplaćuje. Obračunska jedinica za slanje je dokument. Cijena po poslanom dokumentu u okviru EDI platforme Hrvatskog Telekoma (strana koja prima dokument također koristi EDI Hrvatskog Telekoma) iznosi jednu kunu, a izvan nje dvije kune. U flat rate opciji mjesečna naknada za slanje neograničenog broja dokumenata prema jednom primatelju iznosi 300 kuna. Mjesečna naknada za korištenje EDI platforme Hrvatskog Telekoma iznosi 39 kuna.

Izračunajte odmah uštede i doznajte sve o usluzi HT EDI

Kako korak po korak prestati slati papirnate račune, doznajte na besplatnoj radionici koja će se održati 15. veljače od 10 do 12 sati u prizemlju Sky Office tornja (R. F. Mihanovića 9, Zagreb). Prijavite se odmah jer je broj mjesta ograničen.

PRIJAVITE SE NA BESPLATNU RADIONICU

Stručnjaci će odgovoriti na sva pitanja o novoj zakonskoj obvezi te o usluzi EDI Hrvatskog Telekoma.